Primele informații oficiale despre implicarea Xiaomi în industria auto au fost confirmate zilele acestea. Toată lumea se întreabă acum cum ar putea arăta viitoarea mașină electrică fabricată de Xiaomi.
Site-urile chinezești au intrat în fibrilații la informația că producătorul local de tehnologie, care este și unul dintre liderii mondiali ai pieței de telefoane mobile și wearables, va construi o mașină electrică. Mutarea nu a surprins foarte multă lume, dat fiind că este relativ ușor pentru giganții IT să intre pe terenul, altădată sacru, al industriei auto.
Automobilele electrice sunt construcții relativ simple, de fapt mai degrabă computere pe roți decât mașini cu creier. Tocmai de aceea, Tesla a șters pe jos cu jucătorii tradiționali ai industriei auto, iar Apple se pregătește să-i dea o mână de ajutor. În cazul Xiaomi, gigantul chinez deține deja un număr impresionant de patente în domeniul automobilelor electrice, astfel că pasul nu ar trebui să fie atât de mare.
Mutarea a fost oficializată în urmă cu câteva zile, când Xiaomi a anunțat înființarea companiei Xiaomi Motors Co., Ltd. De asemenea, gigantul chinez a cumpărat în luna august compania de tehnologie pentru mașini autonome Deepmotion Tech, o declarație de intenție și o mănușă aruncată Tesla, liderul tehnologic al mașinilor electrice și al conducerii autonome. Xiaomi nu a oferit însă alte detalii despre roadmap-ul noii companii înființate, și nici despre eventualele sale proiecte.
Proiectul a aprins deja imaginația fanilor Xiaomi, iar primele randări ale unei posibile viitoare mașini electrice au început să apară pe rețelele de socializare chineze. Atrage atenția în mod deosebit proiectul postat de „Mo Fei”, intitulat Xiaomi M1, care are un design simplu și atractiv, ca toate produsele Xiaomi, de altfel.
Mo Fei, care este citat de publicația chineză Fast Technology, spune că Xiaomi M1 va rula sistemul de operare dezvoltat local MIUI for Car, care va oferi funcții de conducere autonomă, control inteligent, asistent vocal Xiao AI și un ecran central holografic pentru accesarea funcțiilor mașinii.
Șeful Xiaomi, Lei Jun, a anunțat că a pus la bătaie 10 miliarde de dolari pentru dezvoltarea primului model electric al companiei. Potrivit ultimelor informații financiare, Xiaomi a avut în 2020 venituri de 37,6 miliarde de dolari, în timp ce rezervele în cash ale companiei se ridică la 15,3 miliarde de dolari. Dacă toate aceste miliarde sunt suficiente pentru dezvoltarea unei mașini electrice competitive nu știm, dar știm cu siguranță că Elon Musk nu a avut acești bani când a lansat proiectul lui Tesla Roadster.
Poate nu strică amintim că, în fotografia postată de Lei Jun cu staff-ul viitoarei echipe de dezvoltare a mașinii Xiaomi apare nimeni altul decât Tianyuan Li, cel care a semnat designul exterior al lui BMW iX. L-am evidențiat în fotografie, ca să înțelegeți că Xiaomi nu se joacă cu acest proiect.
Despre cât de dură este industria auto poate să vorbească Dyson, care anunțase la rândul său o mașină electrică. După ce a „ars” jumătate de miliard de dolari, producătorul britanic de aspiratoare, care deține numeroase patente în domeniul motoarelor electrice și al bateriilor, s-a retras discret din acest proiect. James Dyson, fondatorul companiei, este unul dintre cei mai bogați oameni din lume, cu o avere estimată la 22,5 miliarde de dolari.